IG Travel Thursday: Kaksi viikkoa Miamissa

Tänään on päivälleen viisi kuukautta siitä, kun muutin Kroatista Tanskaan ja heti seuraavana päivänä lähdimme pariksi viikoksi Floridaan. Hassua on se, että suunnittelimme aluksi vain pitkää viikonloppua Budapestissa, mikä muuttui viikoksi Egyptissä ja lopulta kahdeksi viikoksi Miamissa. Meillä ei ollut suurempia odotuksia reissun suhteen, ja ehkä juuri siksi loma olikin erinomaisen onnistunut.

Ensimmäisen viikon majoitumme New Yorker -motellissa (okei, ne kutsuu itseään Boutique Hotelliksi, mutta minulle tuli rakennuksesta mieleen leffojen motellit) hieman syrjässä kaikesta. Emme halunneet maksaa ekstraa sijainnista, koska ensimmäiselle viikolle olimme vuokranneet auton (avo-Mustang, Thomaksen toiveesta), eikä majoituksen sijainnilla siksi ollut suurtakaan merkitystä.

Captureasd

Capturea

Aurinkoa ja shoppailua

Vaikka hotellillamme oli uima-allas, emme halunneet viettää siellä aikaa, vaan yhtenä aurinkoisena päivänä ajoimme Fort Lauderdaleen ja ostimme päiväpassin Hotel Atlanticon spa-osastolle. Spata emme käyttäneet, vaan loikoilimme sen kattoterassilla olevalla uima-altaalla. Ihanan rento päivä – ja upeat maisemat!

Yksi kokonainen päivä vietettiin Sawgrass Mills -ostoskeskuksessa, missä minä ehkä hieman hullaannuin Guessin liikkeessä. Minulla ei ollut olemassa ollenkaan syys- tai talvivaatteita Tanskan talven varalle, joten minullahan oli siksi ihan oikea tarve ostaa nahkatakki, pari talvitakkia, neuleita, koruja, pari laukkua, kengät… Ja rakastuin poikaystävään hieman lisää kun se kärsivällisesti pysyi perässä ja kantoi minun ostoksia siitäkin huolimatta, että käskin sitä menemään bisselle siksi aikaa kunnes olisin shoppaillut tarpeeksi.

Captureqq

Capturead

Ihana Key West

Koko loman paras idea oli ajaa Key Westiin, vaikkakaan kaikki ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan. Meidän oli tarkoitus lähteä aamulla aikaisin ja tehdä Yhdysvaltojen eteläisimpään kärkeen vain päiväreissu, mutta kuinkas kävikään: aikataulut meni mönkään jo heti aamusta kun nukuimme pommiin ja matka-aikakin venyi, koska teimme pieniä mutkia muilla saarilla.

Saavuimme Key Westiin iltapäivällä ja jo ennen kuin olimme edes saaneet auton parkkiin, olimme rakastuneet paikkaan. Emme voineet kuvitellakaan, että ajaisimme yöksi takaisin Miamiin, joten tsekkasimme kaupungin hotelli- ja hostellivalikoimaa samalla kun söimme lounasta yhdessä sataman ravintoloista. Hyvin nopeasti meille selvisi, että perjantai-iltapäivänä (edullisen) majoituksen saaminen samalle päivälle oli lähes tulkoon mahdotonta, koska paikka oli täynnä viikonlopuksi juhlimaan tulleita jenkkejä. Edullisin vaihtoehto oli parisataa dollaria yöltä maksava neljän tähden hotelli Simonton Court, ja pari silmänräpäystä mietittyämme päätimme ottaa sen.

Simonton Courtista voisin kertoa vaikka kuinka paljon, mutta sanotaanko näin, että hotelli oli jokaisen dollarin arvoinen. Saimme viimeisen vapaan huoneen, ja meitä onnisti oikein kunnolla: huoneesta pääsi koko hotellin ainoalle kattoterassille, joka oli vain meidän käytössämme. Kattoterassin, huoneessamme olevan poreammeen ja hotellin idyllisen uima-altaan vuoksi päätimme jättää nähtävyydet seuraavalle päivälle ja vain nauttia elämästä hotellilla.

Captures

Captureq

Capture2

Pyöräillen South Beachilta Key Biscaynelle

Seuraavalla viikolla muutimme New Yorkerista South Beachille, Hotel Astoriin. Olimme varanneet sviitin, mutta sisäänkirjautuessamme meiltä kysyttiin, jos haluaisimmekin sviitin sijasta toisen huonetyypin. Kävin katsomassa molemmat huoneet, ja sviitti itse asiassa oli hieman hankala, koska neliöt oli käytetty huonosti. Valitsin siis tämän toisen huonetyypin, jossa oli kahden huoneen sijasta yksi suuri, valoisa huone.

Hotellilta saimme vuokrattua polkupyörät, joilla yhtenä päivänä päätimme ajaa Key Biscaynelle. Google Maps ilmoitti hotelliltamme olevan sinne matkaa vain kymmenisen kilometriä, mutta todellisuus paljasti matkan olevankin kaksinkertainen. Päivä oli todella kuuma ja aloimme hyytyä jo puolessa välissä matkaa, mutta sitkeästi pyöräilimme perille saakka. Kuitenkin saimme pyöräilystä tarpeeksemme ja takaisin tullessa nakkasimme fillarit bussin kyytiin.

Capturew
Capture

Capture1

IG

Tietenkin Jenkkilässä täytyy päästä kokemaan jonkin sortin urheilutapahtuma, ja vaikka NBA-kausi ei ollut vielä alkanut, Miami Heat onneksemme pelasi preseason-ottelun. Hallissa oli aivan mahtava fiilis!

Kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta tällä kertaa mulla ei ollut yhtään haikea olo loman loppumisen vuoksi. Viimeiset päivät odotin jo innolla Kööpenhaminaan paluuta, poikaystävän kanssa yhteen muuttoa ja kaikkea sitä jännää, mitä uuteen kaupunkiin ja maahan muuttaminen tuo tullessaan!

Elämääni Kööpenhaminassa ja tulevia seikkailuja pääset seuraamaan kuvien muodossa Instagramissa täällä!

Tämä blogikirjoitus on osa Instagram Travel Thursday –tempausta, jonka järjestäjinä toimivat Destination Unknown, Kaukokaipuu ja Veera Bianca.

2 comments
  1. Ihana postaus ja ihan mahtavan kuuloinen reissu! Voin samaistua tuohon teidän pyöräretkeen täysin. Ei ne kilometrit kartalla koskaan näytä kamalilta eikä ne reitit aina mene sillä tavalla että pyörällä pääsis sen lyhyimmän kautta kulkemaan. Sen opin juuri Ausseissa kantapään kautta :D
    Tuollaiset extempore yöt hotellissa on aina tosi jees ^^

1. Kiitos paljon! :) Niin mekin opittiin kantapään kautta, ja seuraavalla kerralla kun harkitsen pidempää pyöräretkeä, tarkistan ensiksi kuinka kuuma ja aurinkoinen päivä on tulossa :)